Aile Hukuku

Birlikte yaşama son verilmesine yönelik bir karar alınmasıyla boşanma davası süreci başlamış olur. Bu süreçte eşlerin ve müşterek çocuklarının Medeni Yasada var olan tüm haklarını elde edebilmeleri, evlilik birliği içinde edinmiş oldukları tüm mal varlıklarının paylaştırılması boşanma sonrası yeniden kurulacak yaşamın temelini oluşturur. Bu temeli sağlam bir şekilde oturtmanız için, boşanma davaları ve boşanmaya bağlı bütün hakların ve sorumlulukların paylaşımı sürecinde alanında uzman avukatlarımızla hizmetinizdeyiz.

• Aile Hukuku Toplumu Oluşturan Bireylerin Kurdukları Aile Birliğinin Sağlıklı Ve Mutlu Bir Şekilde Devamı Için Kurulmuştur. Kimse, Kurduğu Yuvanın Bir Gün Dağıldığını Görmek Istemez. Aile Bireyleri Arasında Yaşanan Sürtüşmeler Ve Davranış Bozuklukları Ailenin Devamını Güçleştirebilir. Arzu Edilmese De Boşanma Gündeme Gelebilir.
  • Psikolojik Ve Hukuki Bir Süreci Olan Boşanmanın En Doğru Şekilde Yönetilmesi Ve Tarafların Haklarının Korunarak En Başarılı Şekilde Sonlandırılması Tüm Aile Bireyleri Için Büyük Öneme Sahiptir.
  • Uzman Aile Hukuku Avukatlarımızla Bu Hassas Süreci Müvekkillerimizin En Az Maddi Ve Manevi Hasarla Atlatmaları Için Çalışırız. Hızlı Bir Boşanmanın Her Iki Taraf Için De Gerçekleşmesi Ve Karşılıklı Anlaşmayla Sonuçlanması Için Çözümler Üretiriz.
  • Boşanma Davasının Sonuçlanma Süresi Boşanma Davasının Türüne Ve Adliyedeki Iş Yoğunluğuna  Bağlı Değişir. Anlaşmalı Boşanma Davası  En Kısa Süren Boşanma Davası Türüdür. Genellikle, Birkaç Duruşma Sonunda Mahkemece Karar Verilmektedir.
  • Anlaşmalı Boşanma Olmayan Boşanma Davalarına Çekişmeli Boşanma Davaları Denir. Davacılar Ve Davalılar (Taraflar), Anlaşmalı Boşanmadan Farklı Olarak; Boşanma, Boşanmanın Mali Sonuçları Ve Çocukların Durumu Hususlarında Bir Uzlaşmaya Varamamış Olduklarından  Bu Davalarda Hâkim Daha Fazla Araştırma Yapar Ve Birçok Tanık Dinler. Bu Durum Da Yargılamanın Uzamasına Sebep Olur.
  • Türk Medeni Kanununda Düzenlenen Aile Hukukuna Ilişkin Uyuşmazlıkları Çözmek Aile Mahkemelerinin Görev Alanına Girer. Bu Sebeple, Boşanma Nedeni Ne Olursa Olsun Bütün Boşanma Davaları Aile Mahkemelerinde Açılmak Zorundadır. Aile Mahkemelerinin Olmadığı Yerlerde Asliye Hukuk Mahkemeleri De Boşanma Ve Ayrılık Davalarına Bakmaya Görevlidir.
  • Boşanma, Geçerli Olarak Kurulmuş Olan Bir Evlenmenin, Eşlerden Birinin Talebi Üzerine, Kanunda Öngörülen Sebep Ve Koşullara Dayanılarak Mahkeme Kararıyla Sona Erdirilmesidir.